Goed om te weten

Reisleiding

Er is niet altijd eigen reisleiding van Calsedon Vakanties aanwezig op de bestemmingen. Enkel is er altijd een vertegenwoordiger (Locale agent) ter plaatse aanwezig om u op te vangen.

Bij aankomst ontvangt u van de plaatselijke vertegenwoordiger een welkomstenvelop met een plattegrond van de bestemming én het telefoonnummer waarop de plaatselijke vertegenwoordiger tiijdens uw vakantie/reis kunt bereiken.

Wij verzoeken u te allen tijde (af) te melden bij onze plaatselijke vertegenwoordiger.

Accommodatie

Calsedon Vakanties selecteert altijd de aangeboden accommodaties specifiek op hun gunstige prijs/kwaliteitverhouding. Om u vooraf een duidelijk beeld te geven over de faciliteiten, ligging en kwaliteit van een bepaalde accommodatie heeft Calsedon Vakanties alle hotels en appartementen een sterrenclassificatie toegekend. Deze zijn vaak zelfde als de sterrenclassificatie van de locale autoriteiten op de bestemmingen. Enkel kan Calsedon Vakanties ook waarnodig eigen sterrenclassificatie hanteren. Hierbij is niet alleen rekening gehouden met de inrichting van de kamers en appartement, maar ook met de sfeer van het complex en de waardering van onze gasten.

 

*****

Zeer luxe accommodatie

   

****

Goede tot luxe accommodatie

   

***

Goede middenklasse accommodatie

   

**

Eenvoudige accommodatie

   

*

Zeer eenvoudige accommodatie

 

Aankomst- en vertrekdag

Bij aankomst in het hotel of appartement, dient u te melden met een geldige ligitimatiebewijs bij de receptie. Hier ontvangt u de sleutel en verneemt u hoe laat de kamer of appartement beschikbaar is (vaak pas na 18.00 uur). Op de dag van vertrek dient u de kamer of het appartement vaak voor 10.00 uur 's ochtends weer te verlaten.

Faciliteiten

Bij de beschrijvingen van de accommodaties vindt u een opsomming van de faciliteiten. Houd er rekening mee dat voor het gebruik van bepaalde faciliteiten, o.a. sauna's en tennisbanen een toeslag betaald moet worden. Het is mogelijk dat faciliteiten in het voor- en naseizoen of bij gebrek aan belangstelling gesloten zijn. Het kan zijn dat de airconditioning alleen op vastgestelde uren of alleen in de warmste maanden van het jaar in werking is. Hiervoor kan Calsedon Vakanties niet aansprakelijk gesteld worden.

Kinderbedjes

Als bij een accommodatie staat vermeld dat er kinderbedjes aanwezig zijn, gaat dit altijd om een beperkt aantal waardoor we dit alleen als preferentie kunnen behandelen. Dit betekent dat wij niet kunnen garanderen dat er ook daadwerkelijk een kinderbedje aanwezig is tijdens het verblijf. De eventuele kosten van een kinderbedje betaalt u ter plaatse.

Verzorging

Onder het kopje verzorging bij de accommodatie kunt u zien welke verzorging inclusief is. Er zijn een aantal mogelijkheden:
Logies (LG): alleen overnachting.

Logies en ontbijt (LO): overnachting en ontbijt. De verzorging begint met een ontbijt op de dag na aankomst en eindigt met ontbijt op de dag van vertrek.

Halfpension (HP): overnachting, ontbijt en diner. De verzorging begint met het diner op de dag van aankomst en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken. De drankjes zijn niet inbegrepen tijdens de maaltijden.

Volpension (VP): overnachting, ontbijt, lunch en diner. De verzorging begint met het diner op de dag van aankomst en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken.

All inclusive (AI): overnachting, alle maaltijden, locale alcoholische dranken en frisdranken en vaak ook snacks. De verzorging begint op het moment dat u incheckt en eindigt op de dag van vertrek na het ontbijt. De verzorging begint met een ontbijt op de dag na aankomst en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken.

N.B. (verse) vruchtensappen en geinporteerde alcoholische dranken behoren meestal niet tot het all inclusive programma. Meestal zijn de maaltijden in buffetvorm en aangepast aan de gewoontes van het betreffende vakantieland. Dit houdt in dat deze anders en vaak veel eenvoudiger zijn dan u thuis gewend bent. Het ontbijt is vaak beperkt tot een broodje, wat jam en een kopje koffie of thee en het diner is eenvoudig, bevat een beperkte hoeveelheid verse groenten en is niet altijd even afwisselend.

Ultra all inclusive bevat een formule die uitgebreider is dan bij all inclusive. Onder all inclusive verstaan we alle maaltijden (ontbijt, lunch en diner), frisdranken, lokale alcoholische dranken en vaak ook snacks. Ultra all inclusive bestaat uit diezelfde onderdelen, maar dit wordt aangevuld met extra's. Er is bijvoorbeeld een mogelijkheid op een middernachtsnack of 24 uur per dag gratis drank.

Het aanbod van een ultra all inclusive formule verschilt per accommodatie. Voor meer informatie kunt u kijken bij de accommodatie onder het kopje “accommodatie”.

N.B. In het buitenland kunnen andere regels gelden m.b.t. het schenken van alcohol aan minderjarigen. In Nederland is de minimum leeftijd 16 jaar, maar bijvoorbeeld in Spanje is dit 18 jaar.

Let op: wanneer vluchten op ongunstige tijden aankomen, is het mogelijk dat er maaltijden vervallen. U krijgt hier geen vergoeding voor. Indien u een speciaal dieet gebruikt zullen wij dit doorgeven aan de betreffende accommodatie, maar met name de eenvoudige hotels kunnen hier niet altijd rekening mee gehouden worden. Een vegetarisch dieet houdt vaak in dat u ter plaatse gewoon geen vlees eet. Vleesvervangers zoals wij deze kennen zijn vaak niet beschikbaar. Calsedon Vakanties kan voor het verzoek tot een bepaald dieet geen garantie geven of verantwoordelijkheid nemen.

Kleding

In veel hotels geldt bij het diner dat gepaste kleding vereist is. Er wordt verwacht dat u niet in strandkleding aan tafel verschijnt en voor heren geldt vaak een lange broek met shirt en schoenen als kleding code.

Borg

Voor een aantal accommodaties dient ter plaatse een borg betaald te worden. Deze borg krijgt u weer terug op het moment dat u de accommodatie controle bij vertrek weer in orde wordt bevonden of wordt na vertrek op uw rekening teruggestort. De borg kunt u in euro's voldoen en bij bepaalde accommodaties eventueel met uw creditcard. De betaling en restitutie van de borg zijn altijd een zaak tussen u en de accommodatieverschaffer. Calsedon Vakanties is hiervoor niet aansprakelijk.

Interieur van hotels en appartementen

Bij de meeste accommodaties staan tevens foto's van het interieur van de hotelkamer of het appartement afgedrukt. Deze foto's dienen slechts ter indicatie. Bij de meeste accommodaties bevinden zich in de woonkamers zogenaamde slaapbanken. U dient er rekening mee te houden dat deze iets minder comfortabel kunnen zijn dan een gewoon bed. Ook bij hotelkamers zijn de extra bedden vaak bijzetbedden. Een 3-persoonskamer is vaak een 2-persoonskamer met een extra bijzetbed. Zelfs bij de luxe hotels kunnen de bedden minder comfortabel zijn dan u thuis gewend bent. Alle appartementen beschikken over een kitchenette. Deze kitchenette is naar plaatselijke maatstaven ingericht met een koelkast, twee kookplaten en een beperkte keukenuitrusting. Je kunt hierin dan ook vaak geen uitgebreide maaltijden bereiden. In deze landen zijn vaak ook de handige dingen zoals thee- en handdoeken, koffiefilters, kurkentrekker en een blikopener niet aanwezig in de appartementen. Een koffiezetapparaat is ook niet altijd aanwezig. In de badkamer kan een douchegordijn ontbreken en is het niet altijd mogelijk om de douchekop op te hangen.

Preferenties & Essenties

Aan speciale wensen die bij de boeking worden kenbaar gemaakt, zal Calsedon Vakanties zo veel als mogelijk proberen te voldoen. Helaas zijn wij hierbij afhankelijk van de hotelier en worden preferenties dan ook helaas niet altijd uitgevoerd. Voor meer informatie over preferenties en essenties kijkt u in de ANVR-voorwaarden.

Een voorbeeld

Een vakantie in het buitenland betekent andere mensen, een andere cultuur, ander eten etc. Dat is één van de aantrekkelijke kanten van een vakantie, maar ook een aspect om bij uw vakantieverwachtingen rekening mee te houden. Wanneer u kiest voor een eenvoudige accommodatie, kunt u natuurlijk geen vijfsterren hotel verwachten. U moet rekening houden met mogelijk aanwezige bouwactiviteiten op de bestemming. Houd rekening met een beperkte openstelling van winkels en uitgaansmogelijkheden en een beperkter aanbod van faciliteiten in het voor- en naseizoen. Water en elektriciteit zijn in de Zuid-Europese en verre landen nog niet overal op het niveau zoals wij dat gewend zijn. Het voltage ligt soms lager en het is mogelijk dat de stroom korte tijd uitvalt. De warmwaterproductie gebeurt vaak met behulp van zogenaamde zonnecollectoren. Ook kan het zijn dat je slechts over een kleine boiler beschikt. In sommige badkamers is geen douchegordijn aanwezig en/of kunt u de douchekop niet ophangen. U kunt op uw bestemming te maken krijgen met ongedierte zoals kakkerlakken of mieren. Over het algemeen is dit niet te wijten aan onvoldoende hygiëne, maar aan de klimatologische omstandigheden. Verpak uw etenswaren goed en bewaar alles bij voorkeur in een koelkast. U kunt ter plaatse zelf een verdelgingsmiddel kopen, maar geef het ook altijd door aan de plaatselijke vertegenwoordiger en/of de accommodatieverschaffer, zodat zij u kunnen helpen om van het ongewenste bezoek af te komen.

Fotomateriaal

Op de bestemmingspagina's is geprobeerd u een zo goed mogelijk beeld te geven van de accommodaties d.m.v. een objectieve beschrijving en duidelijke foto's. Deze foto's dienen slechts ter indicatie. Hoe dan ook is het mogelijk dat het interieur van het appartement of hotelkamer afwijkt van de interieurfoto's op deze site.

Minder validen

Bij de accommodaties op onze website zijn in het algemeen geen speciale voorzieningen getroffen voor bijvoorbeeld rolstoelgebruikers en mindervaliden. Dat betekent niet dat mindervaliden niet welkom zijn. Integendeel, maar het ontbreken van deze voorzieningen kan Calsedon Vakanties nimmer worden verweten. Een aangepaste kamer of een voorkeur voor de ligging van de kamer is altijd een preferentie. Calsedon Vakanties kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

Huisdieren

Vaak is het niet mogelijk om uw huisdier mee te nemen. Vrijwel al onze accommodatieverschaffers laten geen huisdieren toe in de kamers of appartementen. Daarnaast is het op alle bestemmingen verboden huisdieren in de transferbus mee te nemen. Wilt u een huisdier meenemen, dan is dit altijd op aanvraag en dient u dit vooraf telefonisch aan Calsedon Vakanties door te geven. Voor het aanvragen van het vervoer van de huisdieren bij de luchtvaartmaatschappij brengt Calsedon Vakanties u € 10,- administratiekosten in rekening per aanvraag. Daarnaast dient u aan de luchtvaartmaatschappij een toeslag voor het vervoer van uw huisdier te betalen.

Geluidsoverlast

Indien er in de beschrijving melding wordt gemaakt van een levendige omgeving of een centrale ligging of er is een (pool)bar aanwezig, dan duidt dit er meestal op dat er sprake is van een gezellige drukte in de omgeving of verkeersdrukte. Veel complexen organiseren overdag of 's avonds activiteiten. Waar de één van geniet, kan de ander zich aan ergeren. Wij proberen dergelijke activiteiten/animatie zoveel mogelijk in de beschrijving te vermelden. De normen en tijden waarop men leeft zijn anders dan bij ons. Absolute rust en stilte na middernacht zijn daarom geen stelregel. Geluidsoverlast door bouwwerkzaamheden is helaas niet te voorkomen. Indien de werkzaamheden plaatsvinden in de accommodatie zullen wij te allen tijde proberen u tijdig te informeren. Het kan echter voorkomen dat wij niet van de werkzaamheden op de hoogte zijn. Het kan helaas gebeuren dat er medevakantiegangers zijn die overlast veroorzaken. Wij hebben heeft hier geen invloed op. Het kan ook voorkomen dat u zelf (bewust of onbewust) voor overlast zorgt. Onze plaatselijke vertegenwoordiger of het hotelmanagement kan u verzoeken uw gedrag aan te passen. Als de klachten blijven bestaan heeft de plaatselijke vertegenwoordiger of het hotelmanagement het recht u uit de accommodatie te (laten) zetten. Alle hieruit voorvloeiende gevolgen zijn voor uw eigen rekening.

Alleen op vakantie

In de meeste hotels is het mogelijk een éénpersoonskamer te boeken. De prijzen hiervoor vind je op deze onze website. Appartementen kunnen niet door één persoon worden geboekt. Raadpleeg de tab prijzen voor meer informatie op onze website.